Thursday 7 July 2011

INFOHUNT

Hai


hari ni saya join pertandingan INFOHUNT atau dalam B.Melayu JEJAK MAKLUMAT..


selama 5 tahun saya kat sekolah menengah, ini lah kali pertama saya join...


memang best, ni baru peringkat sekolah. tapi 2 kumpulan sahaja yang akan ke peringkat seterusnya, dan bertanding antara sekolah yang terlibat .


ok..so kerana tahun ni last saya jadi budak sekolah, apa salahnya kalau saya jadi sedikit aktifkan,.


dalam kumpulan saya ada 7 orang :
1. saya (ketua kumpualan) 
2. fadzilah
3. farah
4. faridatul
5. natasha
6. irfan 
7. syukri


memandangkan kumpulan kami ada 5 girls dan 2 boys , so saya mencadangkan nama kumpulan ini ialah................. B2G5 ...simple je.


macam biasa, kita nak kejar masa ..kenalah berlari  , sampai kat check point. jawab soalan yang diberikan dengan tepat!! tak boleh agak-agak..rasa-rasa or betul  kot.. 


kumpulan saya ambil semua check point dan jawab semua soalan, walaupun tak yakin, yang penting tak kosong.. hahaha


semangat berkumpulan dalam 98% tu ada. lagi 2% mana??? saya pun tak tahu,..  haha


sudah settle semua check point, dengan sepantas kilat (yeke??) kami berlari  ke garisan penamat iaitu dalam Bilik Media (yang juga tempat start) 


masa keseluruhan kumpulan kami ialah 29min , laju apa..hahaha


tapi tambah dengan penalti (1 salah, 1 minit) ..semakin banyak salah semakin bertambah la minit.. 


dan..tibalah masa yang dinantikan oleh semua kumpulan... .siapakah juara?? 


ok...bukan kumpulan kami.. sedih!! tapi tak apalah, dapat tempat ke-8 daripada 10 .. 


jadi saya balik dengan senang hati... kawan-kawan pun happy.. yang menang lagi lah happy,.. hehehe


tahniah untuk pemenang .. 2 kumpulan ni ahlinya form 6... sangat hebat la you all..semoga berjaya untuk peringkat seterusnya,........


bagi yang kalah , dapat sijil penyertaan apa.... bukan senang nak dapat sijil ..huhu 


Kami join!! tapi ni gambar larian 1 Malaysia sebenarnya,.bolehlah,.




sekian, 
Bye... 

No comments: