Friday, 30 March 2012

Hari esok siapa tahu?


 "Pernah tak anda rasa sebelum,takut...ketika,takut...selepas,takut...akan datang,takut...."

Tak faham? 

 Baiklah saya bagi empat situasi sebagai contoh statement di atas ;-

 Situasi (1) :
 Saya :SPM da nak dekat...takutnya! Apa nak buat ni.. hmm study grouplah... T___T

 Situasi (2) :  
 Saya : Pejam celik..pejam celik..da tiba hari pertama SPM! Macam tak percaya...takut betul, mintak-mintak segala persiapan yang aku buat sebelum ni da cukup lengkaplah... T____T

 Situasi (3) : 
 Saya : Alhamdulillah..habis jawab semua paper SPM..ada yang senang, ada yang mencabar , ada yang buat aku garu dagu 20 kali..hish, takutlah kalau keputusan SPM aku mengecewakan.. T____T

 Situasi (4) :
 Saya : (hari pengumuman result spm) Wah!! bersyukur sangat-sangat dengan result yang baik.. Walaupun tak A lurus..aku sudah buat yang terbaik..Alhamdulillah ibu bapa dan keluarga berbangga dengan keputusan yang aku perolehi..tapi takutlah nak pilih kos apa.. dapat ke tak panggilan ke ipta ..
 T____T

Haa... ini kira contoh dari kisah benarlah.. setiap situasi mesti ada perkataan TAKUT..

Tapi....

 Bukan membawa maksud saya ni seorang penakut atau kurang keyakinan diri..cuma ada sesetengah situasi yang buat saya rasa err takut!

Bila fikirkan balik...

 Sebenarnya saya silap!! Seribu kali silap! Saya terlalu layan sangat perasaan takut tu.. Saya sepatutnya bertenang sebab bila kita berdoa siap sekali dengan usaha..apa lagi nak buat ? Bertawakal la.. kemudian yakinlah dengan rezeki ... Mungkin rezeki saya untuk dapat tut... A je , rezeki orang lain untuk dapat 9 A..


Ummi sentiasa bersama saya :)
Ketika sedih..happy...tension ...shopping dan lain2..hehe
I love You.



 Konsep ni juga saya kena pegang..untuk masa akan datang..sebab Hari Esok Tiada Siapa yang Tahu selain Allah S.W.T....so tak payah nak tilik nasib ya ...

 Owh ya, saya nak ucapkan tahniah kepada rakan seperjuangan saya dari SMK Shahbandaraya kerana berjaya mendapatkan Sijil  Akuan Berhenti Sekolah ..hehe seronoklah ya jadi budak lepasan SPM..ha dengar kata keputusan SPM ex-students 5 Kejora ni baik ...alhamdulillah..kepada yang kurang baik atau sederhana jangan bersedih..peluang masih ada.. rajin-rajinkan lah diri kita ni ya..

So..... jangan tau enjoy jeee... nasihat untuk diri sendiri juga..

p/s : masih dalam keadaan risau..tapi tak ada takut2 lagi... :)

No comments:

There was an error in this gadget