Saturday, 28 January 2012

Buku Diari Menarik Perhatianku



 Hai :)

 Setiap orang ada minat sendiri betul?



 Begitu juga dengan saya, sebenarnya masa zaman kanak-kanak saya cukup suka dengan Buku Diari . Bila keluar pergi supermarket atau kedai hadiah , pasti saya akan mencapai buku diari sambil membelek buku tersebut dengan mata yang bersinar-sinar dan tersenyum-senyum *itu-tanda-saya-teruja* bukan sewel ya..




 Saya baru sedar yang saya masih minat atau obses dengan buku diari ini sewaktu saya singgah POPULAR bookstore semalam. Kebiasaanya saya akan berlega-lega dekat bahagian novel , tiba-tiba hati saya tergerak untuk merayau ke bahagian alat tulis ..*tujuan-asal-untuk cari-adik-saya-yang-asyik-tengok-mainan..hehe* Sudah mengenal pasti kedudukan adik saya yang bulat itu, saya pun berhenti dekat bahagian buku-buku diari .



   



 Perasaan teruja tidak terkata !! Saya belek-belek semua buku diari sampai semakin bersepah buku itu yang sememangnya bersepah..hehe *maafkan-saya-maafkan-saya*  Baru saya sedar yang saya masih minat buku diari...saya ingat minat ini sudah luput, tapi sebaliknya pula.. tak sangkanya!







 Pada pandangan saya , buku diari ini ada nilai tersendiri . Rekaan kulit dan muka surat yang di hias dengan corak yang comel buat hati saya meloncat-loncat rasa nak beli semua!!




 Kepentingan buku diari :
1. Mencatat memori suka atau duka 
2. Memberi peluang untuk diri sendiri meluahkan rasa tidak puas hati dengan ayat paling KASAR sekali..*bukan-orang-lain-nampak-kan?*
3. Meluahkan perasaan sayang terhadap seseorang dengan bahasa paling romantik *kalah-skrip-ombak-rindu*
4. Bila sudah tumbuh uban kelak, terasa nak kembali ke zaman remaja..inilah buku yang kita cari..time tu nak buka blog dah malas kan? hehe


Saya banyak kali buat diari, tapi akhirnya buku tu terbiar dan berhabuk..kesian..kesian..kesian..akhirnya buku tersebut saya buang..huhu....Inilah sebab utama saya rasa membazir kalau beli buku diari..hehe 





 Cute betul buku ni , saya rasa macam nak beli dua pula..lepas tu..lepas tu...

awak ambil 1, saya ambil satu..

saya nak catatkan nota cinta kita..

bila gaduh pun tulis juga ya 


 kih..kih..kih...sweet or sour 


semestinya sweet......
milkysmile





 Taraa..! saya suka meow-meow.. sangat comel..warna biru hidung pink =.=' 


 Kesimpulanya....Nak dekat 1 jam saya membelek semua buku , tapi satu apa pun tak beli..haha sebab dalam dilema tidak tahu hendak pilih yang mana..tak apalah bila saya free saya akan datang lagi dan sambar satu buku diari...


milkysmile

2 comments:

Adila Saidi said...

dulu masa sekolah rendah ada diari.
sekarang dah besar, tak payah diari, terus luah kan je. hahaha

Nur Alieya said...

sama la ngan sye .. sye suka menulis bg sye dgn ada buku dairi sye senang nak luah kan apa sja pun .. tp satu jew sye x pandai nak menyusun ayat dan nak hias buku tu jd cntik ..

There was an error in this gadget