Tuesday, 20 December 2011

Kebenaran tentang isu nama anak jin








okey kredit : Koleksi Printscreen Soal Jawab Ustaz Azhar Idrus (Original)


Mungkin ini dapat menjawab persoalan saya dalam entri sebelum ini KLIK...tentang nama-nama anak jin...dalam tu ada kata tentang nama Najwa adalah salah satu nama anak jin T___T



p/s: hmm macam-macamlah ;(
 

8 comments:

Jay said...

hehehe..betul..adakala benda2 macm ni boleh pesongkan aqidah..ada beberapa nama yg memang tak boleh di berikan pada anak2..but nur najwa nice ape..Cahaya berbisik-bisik.:)

Nur Najwa said...

@ jay..hmm betul tu,

p/s: hehe sempat lagi buat saya tergelak *Cahaya berbisik-bisik* :D

Jay said...

hahaha..betullah..itu yg saya jumpa kat dalam nama islam..hehehe:)tapi maknanya mmg luas tau..cahaya..mcm2 cahaya keimanan,cahaya ketaqwaan,cahaya solatullah,cahaya zikrillah,cahaya kehidupan..hehe:)

JR said...

Bagaimana dengan nama Jin Samsudin? Terang2 namanya jin..

Apa pun ibu bapa perlu berhati2 ketika memberi nama anak, jgn berikan nama2 keji, kesian si-anak yg akan menanggungnya..

Nur Najwa said...

@ JR..haa itulah dia..hehe saya pun tak tau, betul tu, nama ni penting :)

Zahirah Dzulkifli said...

memang dah jadi isu pun benda ni. hoho

Nur Najwa said...

@kak hira, hmm sape patut saya saman? heheehe gurau je,..

Ezad Skytech said...

nak pilih nama..banyak je nama yang baik2..kan banyak dalam buku nama pilihan tu...hee~

There was an error in this gadget