Friday 1 November 2013

UiTM: Result Final Examination Sem(3)

 Assalammua'laikum w.b.t.

 Akhirnya tibalah hari yang digeruni tetapi paling dinantikan. Iaitu hari mendapat keputusan peperiksaan untuk pelajar UiTM (Diploma, Pra Diploma dan Matrikulasi).

  Pertama sekali saya tekankan disini. Ini merupakan blog saya, ruang untuk saya berkongsi cerita suka…dan bukan yang duka.. Kepada yang tidak suka atas sebab yang saya sendiri tak tahu kenapa.. janganlah baca entri ini dan mana-mana entri yang lain. Saya berkongsi kegembiraan dengan family serta mereka yang sentiasa sehati sejiwa hehe. Satu lagi, selagi Ummi dan Ayah saya jaga saya, tak perlulah nak kritik . Terima Kasih ;) 

ok sambung~

 Sehari sebelum result hujan diarea Klang, jadi seperti yang kita tahu...

     Nabi SAW bersabda"Berdoalah pada waktu mustajab doa iaitu sewaktu pasukan tentera bertempur, sewaktu mendirikan solat & ketika hujan turun"Hadis riwayat Abu Dawud Sumber daripada Ustaz Dr. Mohd Izhar Ariff


 Perasaan gementar dan gelisah tu datang pada saat-saat akhir pula…semakin lama semakin kuat  gementarnya. Ingatkan da boleh kawal perasaan macam ni, kononnya da biasa…auta belaka.. 


 Pada malam 31 Oktober, Timeline twitter mula panas..satu persatu senior  tweet da dapat keputusan…rata-rata bersyukur dan gembira dengan keputusan exam..Tahniah semua!! Ada juga senior yang dapat status ANC! Bahagianya mereka dapat keputusan yang cemerlang sekaligus dapat membalas jasa ibu bapa. Mesti air mata kegembiraan mengalir antara mereka, jika tidak kelihatan secara zahir pasti di dalam hati. :’)



Gambar selepas selesai present final project for multimedia application.



 Oleh kerana diriku ini sering mendapat emel lambat, sejak semester satu lagi..hehe Saya ambil peluang  itu untuk mengucapkan tahniah kepada semua senior yang da dapat result..seronok sebenarnya berkongsi kegembiraan ni.. Bila tengok orang happy, saya pun join dorang happy. Bila dorang Tanya “Wawa da dapat result?” Err..Saya kata la belum..mungkin saya terlebih ceria  macam orang da dapat result. Hahaha hey Wawa macam mana boleh terlebih dos gembira pada malam itu.hehe

Malam sampai ke  pagi buta yang tak lena~

 Pagi tu saya tidur sebelah Ummi tercinta, memang susah nak tidur la....tiba-tiba macam termimpi..hikhik ayat tu…Ok malu :p Tak pe nak cerita juga..! Saya mimpi da dapat emel dari UiTM dihatiku..Terus bangun! Pandang Ummi yang tengah nyenyak tidur, lepas tu pandang jam. Lebih kurang 2.30 pagi.. Hati ni berat je.. sebab fikir “..penat je buka lappy..entah-entah takde emel pun.” “Kalau check 9.00 pagi kan lagi best.” “risau..risau..” Ah buang semua perasaan tu..terus lari masuk bilik on lappy.. kemudian melayari emel sambil gosok mata…*teruk keadaan aku time tu* Kalau korang tengok keadaan aku… =,=’

Wahhh emel da sampaiiiiiiiiiii.. huh..huh..huh

 Dengan lafaz bismillah dan doa supaya hati ini tenang berdepan dengan result exam semester 3 ni. Saya scroll perlahan je..serius perlahan serupa siput.. dan scroll lagi sampai nampak semua result.....dan…............ terus berlari kejut Ummi… :’D


Alhamdulillah.. Ya Allah.. 

 
Bulatan hijau kat nombor 8 tu subject favourite! :D




 Salam peluk cium Ummi.. saya bersyukur sangat dan semestinya berkat doa Ummi dan Ayah yang tak pernah putus.. Ummi tenang dan senyum je tengok gelagat saya pagi tu dan terus Ummi tak tidur..haha Kitorang pun borak-borak sekejap..lepas tu sambung tidur balik. I love you forever la :D

 Terima kasih banyak kepada pensyarah yang mendidik serta menghalalkan ilmu.. walaupun kelas saya ni bising, maklumlah semua perempuan..pensyarah semua sabar mengajar dan tak lupa beri pesanan supaya kitorang jangan bising sangat...hehe

 Tapi mesti ada hikmah disebalik kejadian..semester 2 yang lalu saya tidak dapat dekan. Jadi cuma sem 1 dan 3 je dapat dekan…secara rasminya saya tak dapat dah fighting untuk mendapat ANC dan berselempang.. Sedih...Tak mengapa Allah Maha Mengetahui..Apa yang saya dapat setelah berusaha..itulah yang terbaik. Terima Kasih Ya Allah :’) 

 Buat rakan seperjuangan yang saya kasihi, tahniah semua..saya tahu semester 3 sangat mencabar jika hendak dibandingkan dengan semester sebelumnya. Namun, kita semua sudah berusaha sehabis baik dan mata antara kita ni la yang jadi saksi macam mana susah payahnya kita semua siapkan assignment, final project dan belajar untuk exam hari tu :)
 
 Buat senior yang dapat result baik, cemerlang dan terbilang itu…wawa bangga sangatlah dengan uolls! Selamat maju jaya untuk  peringkat Degree pula..Bestlah tengok screen capture slip result exam uolls yang super meletop itu..jangan lupa juniormu ini ye..hehe 



Ada gaya lecturer tak? :p Masa ni event untuk final project promotion.



 Semoga semester depan dan seterusnya saya dan semua rakan seperjuangan mendapat keputusan yang baik dan cemerlang. Ya Allah kabulkanlah doa kami. :)
  

3 comments:

Zubaidah said...

takpe wawa. maybe ANC tu menunggu wawa time dgree nanti. iti betol2 punye penentu! buat yg terbaik. pastikan grad dgn 2 stars okay :) tahniah akak ucapkan utk wawa di atas result yg gempak tu. time part 3 akak mmg ingt part 3 plg susah, but trust me, sem yg akan mendatang lagi susah so tingkatkan usaha okay :)

Khairin Azli said...

Alhamdulillah ! Tahniah ! Ni mesti Dean's list ni :D

Najwa Not Nadrah said...

@zubect.. kak zuby terima kasih banyak..wawa jadikan kak zuby sebagai inspirasi untuk berjaya kelak :')

@Khairin Azli.. Alhamdulillah..iye terima kasih tau. :D