Friday 29 July 2011

Kisah Saya

 Hmm, hari ini Najwa terasa lain sangat. Tapi dia buat tak tahu je dengan perasaan 'lain' itu, biasalah setiap hari Isnin mesti rasa serba tak kena sebab memikirkan kerja sekolah yang tak siap-siap. Siapa yang tak tertekan ? Jadi sila salahkan diri sendiri ok.. Jangan ingat hari Sabtu dan Ahad hari untuk berehat 24 jam..wayanglah..jalan-jalanlah dan banyaklah!! Sampai lupa diri tu ada banyak lagi tanggungjawab!!

Pagi itu dia siap macam biasa. Bangun seawal 5.30 pagi..tapi pergi sekolah lambat juga..bukan ke kita bangun pagi-pagi memudahkan diri untuk siap dengan tenang , ini bangun pagi untuk tidur balik ke? Err..sikap macam ni lah perlu kita kikis! Pukul 7.00 pagi mulalah Najwa berlari sana sini.. pakai tudung, ambil kunci motor kesayangan iaitu En.Nouvo Ensem..Pakai kasut, terus start enjin ... Hmm saya bersedia nak pergi sekolah..

 Tiba-tiba... "Wawa!!!'' eh..kenapa Ummi panggil? " hari ni pergi sekolah tak nak pakai helmet ke?'' Ummi cakap sambil pegang helmet tu, macam mana ni Najwa oii.. Kalau nak cepat sekalipun... janganlah lupa nak pakai helmet..sekolah sudah la jauh.. ambil masa 15 minit nak sampai! tu bawa laju, kalau bawa perlahan mahu 25 minit baru sampai..

 Vroomm...dari jauh sudah kelihatn bangunan SMK Shahbandaraya..itulah sekolahku tercinta, perlahan En Nouvo Ensem menyusuri jalan raya yang sesak semacam.. bawa laju habis semua kereta nanti..hahahaha kereta ke awak yang habis?? cerjawab sikit! Ok fine.. saya lah yang terbang dulu.. Dah lepas jalan raya, masuklah pula ke pagar sekolah..seterusnya parking kat tempat motorsikal lah!! Opps... motor siapa yang tak ada sticker sekolah, jangan harap boleh parking kat situ ok.. nanti kena denda ! bayar RM10 dan dirantai!

Lepas tu.... bersambung...hehe

p/s : ini kisah saya ,,

7 comments:

Umi Anaan said...

waaa, beraninye bwk moto pegi sekolah.

Najwa Not Nadrah said...

hehe saya suka..dari form 4 saya g sekolah sendiri,.. hehe =)

Zahirah said...

untungnya ada lesen. huhu

Najwa Not Nadrah said...

Untung , hehe..hira ambil lah lesen.. boleh jalan-jalan sama..hehe

Ezad Skytech said...

haa..best la merasa naik moto zaman sekolah..sy jalan kaki je..sebab dekat sgt..hee~

Zahirah said...

ala, saya tak suka naik motor. haha :D

Najwa Not Nadrah said...

@ Ezad Skytech
Saya pun pernah jalan kaki g sekolah time darjah 6.. =D

@ hira
Laa syg lah tak suka..hehe