Tuesday 27 September 2011

Sarkastik ialah.....





 Hai!!
 Selamat petang blogger yang Cantik ayu ..serta yang Kacak bergaya !! kata-kata-aluan-yang-sangat-nice..
 Semua sudah makan atau minum petang ke belum???  Saya pun sudah... -.-'

 Hari ini saya begitu semangat untuk menaip! Sebab trial SPM sudah settle...cuma ada beberapa kelas yang ambil subjek fizik...belum lega..kesiannyeee. Happy tau bila exam settle awal... Hati rasa cool je..mata mintak pejam je...HEY! asyik sungghuh....hehe  Kalau exam tak abis , saya memang stress menggila..!! nasib baik tak gugur rambut ni...huhu...

 Tadi pun masa jawab paper 1 & 2 Prinsip Perakaunan..... saya gelabah jugalah... sebab-sebab-sebab... Masa tak cukup!!! saya perlukan masa tambahan! alahai-budak-ini-bagi-alasan-klise... Ikutkan setiap kali exam akaun orang kata tak cukup masa.....alasan....salah diri sendiri juga sebab tak buat latihan banyak-banyak-banyak... Ops!  ini peringatan untuk saya juga... belajar bersungguh-sungguh ye Cik Wawa Oi... okeyyyy




  Haa, tahu tak maksud SARKASTIK??? kalau tahu bagus..kalau tak tahu biar saya bagi tahu...kalau tak nak tahu....? masih perlu ambil tahu! nak makan Tauhu? cari kat kedai =.='  




  Sarkastik = kata-kata yang bersifat menyindir , bertujuan untuk menyakiti hati seseorang .

SUMBER : kamus komprehensif Bahasa Melayu




Hmmm... menyindir dan mengumpat mempunyai makna yang berbeza...  kita semua tahukan...  Walaupun kedua-dua perkataan ni amat menyakitkan hati... tapi mesti kita lebih sakit bila orang menyindir....!! 
  



Hey sabar je-lah... kenapa wujud golongan yang kuat menyindir ni?? Hidup rasa tak tenang ye bila tak buat orang sakit hatiiii.... mereka ni memang banyak idea... kalau buat teguran secara halus sebab kita ada buat salah ke....tak apalah... tapi ni menyindir sebab nak tunjuk dekat orang ramai yang dia tu sangat hebat...!  



Saya rasa awak sangat tak baik...awak tahu merendah-rendahkan kekurangan orang lain... please ubah perangai... untuk kebaikan awak juga, =)

Kepada yang pernah kena sindir, kebiasaanya kita akan diamkan diri...sebab golongan macam tu agak suka berdebat ... tahu nak menang jeee.... So , lebih baik kita doakan dia untuk berubah =)




Jangan Jadi seorang yang 'mean' ok..





     Kita bukannya sentiasa di atas....



P/S : entri hari ini tiada kaitan dengan mereka-mereka-mereka-or sesiapalah... tapi just untuk orang yang sarkastik saje.... =P





8 comments:

Hafizin Jamil said...

baru tahu je sarkastik tu.kalo masak dalam karangan bm tu dapat markah bonus..hahaha

Najwa Not Nadrah said...

haha betul-betul... =)

aamalinaazman said...

weeee
comeinye adik ni ngomel2
waa..bru taw maksud sebenooo
hehehehe

Najwa Not Nadrah said...

@ aimie...
Comel...hehe terime kaceh, =D
haa...itulah maksudnye...

Anonymous said...

baru taw maksud sarkastik ni=_=

Anonymous said...

baru tau je la

Unknown said...

klau kita menyindir kt orng yg sllu cerita bruk ni oke tak ?

shinsei KID said...

Aku tertanya bila ada kawan aku sebut serkastik semua ni dan sekrg aku dah tau maksud dia lepasni tak ade nak blur dah xD