Sunday 16 October 2011

Dimples in My cheek!



Hello..Hai..Hi..Hey... :)


 Dimple / Lesung pipit / Lesum pipit ialah sesuatu lekuk atau lubang di pipi .. lekuk itu akan 'muncul' apabila seseorang itu sedang bercakap..tersenyum... ketawa... makan..minum dan mcm2..

 Sebab ada lesum pipit secara physiology ...boleh search dekat Wikipedia :)
(saya tidak rajin nak  mengolah keterangan dalam wikipedia tu...hehe)

 Itu secara physiology....tapi dalam kes saya.. saya berlesum pipit kerana faktor keturunan...




  
 Dalam keluarga saya.. yang berlesum pipit ....ialah Ummi..Abang , Saya dan adik saya yang last... Kitorang semua ada lesum pipit di kedua belah pipi... Tapi Ayah saya tak ada lesum pipit..jadi adik saya yang ketiga , Najla pun tak ada ... Ini kira faktor genetik la kan....


 Saya ada 5 orang kawan baik..tapi antara kami berenam.. cuma saya dan Fad yang ada lesum pipit jelas di pipi. :)
Nampak tak? hehe
 Memang tak ramai yang ada lesum pipit... tapi yang ada tu, sila bersyukur :) 
Anggaplah lesum pipit itu sebuah pemanis di muka atau apa-apalah...hehe  jangan tak suka pula..
Sebab ada beberapa kes yang buat saya pelik! Kes orang "gila"..sanggup buat pembedahan semata-mata nak ada lesum pipit...huh!


 tell me why?? dah ada kulit mulus , hidung mancung , mata bundar atau dagu runcing....yang memang semula jadi... yang tak ramai orang miliki..so terimalah kecantikan tu seadanya...tak payah nak sakit-sakitkan mukalah.... 


 Boleh search kat mana-mana Dimple Surgery...dan cuba perhatikan..beberapa wajah manusia yang telah berjaya di bedah untuk buat lesum pipit... Mereka mempunyai saiz Fake dimples yang sama...memang 
bentuknye sama... 


" nampak sangat...anda buat pembedah di tempat yang sama..." =.='






 Kalau perhatikan yang semulajadi... kebiasaannya lesum pipit tu saiznya tak sama pada kedua-dua belah pipi... macam saya, sebelah kanan sangat dalam... dan sebelah kiri sangat kecil.... 


Lesum pipit tak seimbang..hehe




 Kawan saya fad pun macam tu... dan ada yang kedua belah pipi mempunyai lesum pipit yang kecil dan ada yang sebelah pipi je ada...


 Kiranya lain orang lainlah bentuk lesum pipit tu... tak lah sama je...








p/s: entri ni saya buat untuk kongsi-kongsi saje.. :P













2 comments:

R U D Y said...

Lesung pipit actually kecacatan otot pada pipi , but , ia adalah kecacatan yang comel ! xD

Zahirah said...

hehe. comel! :D