Thursday 1 September 2011

Saya Suka !

Hai ....

Wah... saya dapat rasakan kemeriahan Hari Raya bukan sahaja di luar , tapi dalam blog juga boleh tahan ye !  Saya suka klik blog yang menceritakan tentang perjalanan hari raya mereka... masing-masing nampak gembira .. Saya pun nak tumpang gembira boleh? Lagi satu , saya suka tengok gambar ! Pelbagai tema hari raya pertama , seperti yang dah baca entri raya saya sebelum ini.. Hari raya pertama saya pakai warna merah yang tak berapa mengancam..

Semakin meningkat usia saya,... semakin slow mood raya ... kenapa ye?? (saya baru 17 tahun k,..hehe) Kalau dulu masa sekolah rendah , memang penat beraya... sampai Ummi kena paksa saya dan adik-adik untuk ikut beraya! Bayangkan ... Baju raya 3 atau 4 pasang memang tak cukuplah dulu...hehe

Syawal kini.... baju raya saya baru pakai 1 pasang... lagi 2 pasang tak pakai-pakai pun... Saya beraya semasa 1 syawal je , 2 syawal duduk rumah tengok tv .. petang sikit ikut Ummi keluar pergi butik.. beli jubah...(Hari raya pun ramai jugak orang pergi butik tu)... lepas tu balik rumah tidur...

Hari ini...3 syawal.... saya masih duduk di rumah... nampak tak syawal dalam hidup saya agak sunyi sepi.... korang yang baca blog saya pun rasa bosan agaknya... maaflah , Hari raya saya tak berapa meriah... mengikut perancangan ayah saya.... petang atau malam ni nak pergi tengok wayang dan makan-makan... insyaallah... lepas tu dalam hari sabtu baru pergi negeri sembilan untuk beraya di rumah mak ngah dan menziarahi kelurga sebelah atuk saya...

Comel tak saya?? hehe maksud saya bear saya tu...
(eh bear saya ke??  perasan...! Tu bear jusco k)


Ok.... sekian...  saya nak study pulaklah.... bye2 ,  lovely blog =D









1 comment:

Zahirah said...

wah, malam ni nak pergi tengok wayang eh? cerita apa dik? nak join boleh? hahaha :D

p/s: comel bear tu. kenapa tak beli? haha