Saturday 10 December 2011

Main boling bersama BFF!

Hai!
Saya nak cerita pasal kenangan bermain boling bersama kawan-kawan tersayang!

Klik lagu ni,baru ada mood!


Pada tarikh 8/12/2011 (khamis) kitorang sudah berpakat nak berseronok habis-habisan!! tapi dengan cara yang sihat lah...So pagi tu kitorang datang sekolah untuk hantar buku teks, lepas tu balik siap-siap untuk main boling dekat Klang Parade. Fadz,Fara,Tasha pergi KP tumpang mama Dydie dan saya lebih senang untuk pergi sendiri naik En.Nouvo kesayangan saya!! Ya memang banyak kenangan dengan En.Nouvo..sejak ada lesen motosikal dari form4 (2010) saya banyak bergerak sendiri... :)

Best sangat-sangat keluar dengan diorang ni..hehe memang tak pernah rasa seronok macam ni! hehe sudah lama saya tinggalkan sukan kegemaran saya ni!! Jadi tak sabar sangat nak main..!



Mama Dydie pun join kitorang! so 6 oranglah main boling (dina tak dapat ikut sebab bercuti dengan family dia) main boling kira murahlah.. pakej untuk hari isnin-jumaat (sebelah pagi) baru RM4.60 (tak termasuk stokin) itu untuk 1 game, so kitorang beli pakej 3 game=RM13 ..jadi kitorang guna dua linelah...macam pertandingan tuuu..hehe

So saya team dengan Dydie dan mama dydie VS dengan team Farah , Tasha dan Fadz! Memang kecohlah kitorang ni,masuk longkang pun kata okey...hehe

Kecomelan Fadz dan Farah sangat teserlah...
ala comel-comel..hehe

Saya agak gementarlah masa mula-mula nak main...sebab last sayajoin perandingan boling peringakat sekolah masa saya form 1 dulu..hehe apa yang saya fikir masih ada ke skill yang cikgu ajar dulu?? tak pelah just try my bestlah..! dan hasilnya..tak mengecewakan, jarang-jarang masuk longkang, baling straight tapi bukan semua pin jatuh...maybe tak cukup mantap lagi...hehe



Fadz main boleh tahan taw..walaupun main campak je bola tu...tapi still okey ,..tak payah style or skill...campak je..dapat strike terus! hebatkan Fadz...tepuk-tangan -ramai-ramai-untuk-Fadz!! tapi masa game ke-3 Fadz dah sakit tangan dan penat sikit..akibatnya bola tadi tercampak kebelakang..scene tu ada dekat camera Dydie, hehe...macam-macamlah.


Yeah Dydie pun okey, cara dia baling bola tu nampak bertenaga je, mama dydie tegur saya.. wawa baling lembut tapi dapat strike jugak...hehe teringat masa form 1 dulu, Cik tee (guru kelab boling) dia pun tegur saya macam mama dydie tegur, najwa ambil bola lembut dan baling pun lembut je..tak macam yang lain! Mungkin gaya saya memang lembut kot...hehe




Tasha kira banyak pengalaman main boling ni..So tak mustahillah Tasha jadi pencabar terkuat saya hehe (persaingan secara sihat ye) Tasha ni paling kecil antara kitorang...tapi jangan pandang sebelah mata okey... tasha bila nak lawan lagi?? haha



Farah ni manja orangnya...bila baling bola asyik belok ke kiri je, hehe dia agak geram masa tu, so saya ajarlah beberapa tips walaupun saya taklah berapa mahir, apa yang cikgu saya ajar dulu, saya sharelah dengan kawan-kawan dan hasilanya tahu tak apa??? Farah berjaya meningkatkan mutu permainan dia gitu..No longkang-longkang... :D



Oh gambar mama tak adalah..walaupun mama punya bola asyik kelongkang je, kitorang tak penat-penat bagi semangat kat mama..hehe Mama paling sportinglah! Kitorang anggap mama macam ibu sendiri.. :)

Jumlah keseluruhan markah..saya ingat saya punya je..hehe tak hebat mana pun...Game 1 = 98 ,Game 2 = 123, Game 3 = 91..
Tasha dah kalahkan saya masa game ke-3..hehe Terbaik...

gambar hiasan


Okey, puas sudah main..gelak-gelak semua... kitorang pun keluarlah dari pusat boling untuk isi perut... Makan dekat food court, semua orang makan sizzling but saya je makan pizza..hehe saya tak reti nak makan sizzling ni, tak kena dengan tekak...


gambar kualiti rendah hehe
dari kiri Dydie,saya,tasha,fadz dan farah
walaupun dina tak dapat join,
kitorang masih ingat dia yang sedang
bercuti jauh dari klang ni :)


Lepas makan kitorang semua pergi karaoke dekat KTV...alang-alang dah keluar ni,biarlah enjoy puas-puas..hehe So 1 jamlah kitorang menyumbangkan lagu..hehe rasanya tak guna mic masa nyanyi..sebab kitorang menyayi ramai-ramai...suara mengalahkan volume mic...

Memamg seronok sangat dapat bergembira dengan diorang, saya rasa sangat puas bergelak ketawa,bergosip,bertepuk-tampar dan banyak lagilah! Ada masa kita keluar ramai-ramai lagi ok?? Sayang korang!



No comments: