Monday 12 December 2011

Senam Aerobik yang Best!

Hai ...

Hari ni saya bersama Ummi dan adik perempuan saya Najla buat 1 aktiviti yang cukup menyeronokkan!! Nama pun anak beranak , mestilah 1 kepala..1 hati, 1 jiwa, hehe love you lah!! ohh tau tak, Kitorang buat senam aerobik yang super laju..,ala-ala dancing tu.. memang fun habislah.,tapi adalah part yang boleh follow dan ada beberapa part , kitorang kena buat banyak kali sampai dapat tangkap pergerakan tu macam mana...Wow..wow..vo! Berpeluh tau! Puas hati dapat bakar lemak! Go away fat body and come to me nice body shape.....hahaha ketawa kejam ...tapi baru buat satu hari dah rasa kurus ke????




Nak tahu tak kitorang buat aerobik yang macam mana dan dekat mana??
Haa...Kitorang follow aerobic dance ni  live depan laptop ..haha Livelah sangat...tapi okeylah..takpayah pergi taman or kelas aerobik dekat rumah pun boleh , zaman dah maju... hehe

Adakah saya malu menari dekat rumah???
Apa nak malu depan family je kan, abang  bangun tidur tengok kitorang tengah menari-nari dan melompat-lompat dan macam-macam dekat hall tengah tak rasa apa-apa pun...hehe Lagipun family saya ni memang suka buat aktiviti macam ni... abang pun suka bersenam juga, tapi jenis strength traininglah...dia tak main aerobik ni... hehe

Sejauh mana tahap "Tak TAhu Malu" saya??
Ala aerobik pun nak malu, saya ok je selagi orang luar rumah tak nampaklah.. hehe Gilakah kamu nak aerobik depan diorang...lainlah yang dekat taman tu....orang taklah pelik bangettt....

 Ok nak tahu tak kitorang follow video yang mana?

Oppsy!Biasalah seksi sikit..hehe
But kitorang tak pakai macam ni ye...no..no..no
Cukup setakat follow the steps ..hehe


Ok kat atas tu baru part 1..dia ada banyak part!! dan saya sangat teruja untuk follow all the part... 

Selepas selesai menggerakkan seluruh badan ni...dari kepala sampai ke kaki..dari depan ke belakang ..dari atas ke bawah...dari dara daru doro...hahaha Hasilnya???? Badan terasa lebih ringan , cergas dan sihat! Kulit pun jadi pinky-pink gitu.... tak dinafikan senaman boleh sihatkan kulit juga...

Saya sukalah senam aerobik ni berbanding dengan aktiviti cardio dan strength training yang jauh lebih memenatkan badan ...yelah semakin banyak tenaga yang kita gunakan, semakin tinggi tekanan untuk meneruskan aktivti tersebut,...saya tak sekuat orang lain...hehehe saya suka senaman diiringi muzik rancak dan boleh tersenyum je...

Sesiapa yang nak kuatkan otot dan ketahanan badan mungkin boleh cuba strength training..saya tak mahu...cukuplah yang ringan dan tak sakitkan tulang belakang saya... :)


p/s: bersenam hari2 boleh kuruskan badan! Yes! Yes!


No comments: