Wednesday 17 August 2011

Yes ! Dapat juga beli contact lense

Hai ,

 Saya happy sangat , sebab  akhirnya impian saya tercapai ! 
 Semalam saya berjaya pujuk Ummi untuk belikan contact lens...=D
 Bukan senang ummi nak belikan contact lens tau, ummi takut ada kesan buruk dekat mata saya , puas saya    yakinkan ummi yang saya akan jaga kesihatan mata dan pakai contact lens ikut arahan...  

 Jadi petang semalam kitorang pergi Kedai Optik untuk beli contact lens , pada mulanya saya ingat nak beli secara online je , sebab banyak pilihan dan harga jauh lebih murah... Tapi saya agak ragu-ragu dengan kualiti contact lens tersebut , lagi pun ni kali pertama saya pakai contact lens , lebih baik saya beli dekat kedai optik ...

 Sekurangnya dapatlah saya belajar cara pakai yang betul , dan pelbagai perkara lagi untuk memastikan mata kita tak tercedera dan contact lens sentiasa bersih dan tak terkoyak ... Hmm rumit ! Masa dia ajar pakai , lagilah kelakar ... naik penat saya ! =D 

 Setelah fikirkan warna apa yang sesuai , saya pilih warna brown sebab lebih natural .. Saya dah try pakai warna biru dan kelabu.... aduhai menakutkan.. haha 





 Saya beli contact lens brand ICONTACT (ienchancer) , warna Brown ... RM40 , tahan 1 bulan ..
So nak try dulu sama ada mata saya ok ke tak pakai contact lens ni .. saya beli 1 je lah . 
Ikutkan hati nak beli RM100 dapat 3 contact lens.... hehe 

 Saya belum rasmikan lagi contact lens tu , nak pakai hari raya nanti..haha 

 Akhitnya saya tergoda untuk beli contact lens.... sedangkan entry sebelum ni saya kata tak nak ! =P



2 comments:

Hairul Hissam said...

mmg lebih cantik la najwa pakai contact lense.... saya teringin gak nak pakai tapi risau takut mata berair je...

Dylla Abas said...

eh..?? hahaha..akhirnya mmg tergoda jgk cik adik sorang ni :p

p/s : welcome to the club..!!