Monday 29 August 2011

Penat , tetapi Happy !


Hai ,

Seperti yang sedia maklum ...Insyaallah , hari esok kita akan menyambut perayaan .. semestinya saya sabar menunggu (hehe)

Alhamdulilah... segala persiapan untuk menyambut Hari Raya tahun ini beres mengikut perancangan...

Baju serta kasut raya ,, semua sudah lama saya beli ..tak silap saya minggu pertama puasa lagi..kiranya tidaklah saya dan keluarga lelah sangat pada saat-saat akhir..

Rumah sudah pun bertukar warna lebih kurang minggu kedua puasa..berserilah sikit rumah ...walaupun rumah ini tak lah bertukar menjadi seperti Istana....saya tetap puas hati.. =D terima kasih kepada Cik Ujang serta isterinya , sebab tolong cat rumah kitorang.... hasilnya memuaskan... =)

Kuih raya dan kerepek Ummi order je , jadi tak lah penat menapak sana sini....Dulu Ummi banyak beli dekat kedai... Yang menemankan Ummi , semestinya saya.. Bayangkan , untuk pilih 1 jenis kuih oleh makan masa 30 min tau....



(Elle Fanning)
Nak duit raya lebih tahun ni boleh(buat muka sikit)... hehe






Hari ini .... fuhhh! 100% saya dan Ummi penat.... sebab masak lauk untuk pagi raya nanti.... Juadah yang kitorang masak ialah... Rendang daging , kuah kacang , lodeh dan kari ayam.... makan lah dengan nasi himpit dan lemang (ummi order 5 batang lemang dengan kawan dia) .... Saya suka lemang !

Lagi 1 , hari saya dah jadi seperti orang yang berkerja di kedai Dobi... saya basuh semua ..... baju raya ...entah berapa pasang saya tak ingat , ..hehe minta-minta tak hujanlah... kalau tidak pakai baju raya tahun lepas je lah... hehe

OHHH.... buat Izaruddin yang susah nak pilih baju raya.... biar saya tolong awak nak?? hehe
= semalam Izaruddin mesej saya , dia kata pening... tak tahu nak beli baju yang , mana satu.... kesian sampai tension dia... hehe Kalau saya ada masa nanti kita shopping sama-sama ok?  Shopping time raya pun boleh... hehe dengan syarat ajak Ummi saya sekali ok kan.. =D


Selamat Hari Raya









3 comments:

Zahirah said...

phewwwittttt.. boleh jadi calon isteri dah ni. lalala~

Hafizin Jamil said...

selamat hari raya..aha

Ce'gu JAERA said...

Selamat Hari raya buat sahabatku.. Semoga berbahagia di hari kemenangan bersama famili tercinta.

Ikhlas ~Gen2Merah~